Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 13 december 2008 09:50



JA nu har vi fått snö. * springer ifrån datorn* . Nu är jag tillbaka, hade nyhetsmorron på och hörde att Hudiks egen ELVIS va på TV, nämligen Toralf. Dom är ju för goa å Otroligt duktiga. Glada Hudik Teatern.


För att återgå till snön, så har det kommit en hel del. Kaiza å jag va ute i går kväll och skottade, ja hon lekte förstås mest.

Men vi passade även på att träna lite positioner och kryp oxå.


Här kommer lite bilder från morronens promenad.


    

 Snöig å fin                                              Härligt med snö



     

                          Problem när det fastnar snö i tassarna.



                  En bild av mitt hus i härlig vinter skrud.


Ska strax fara till I-sund å baka pepparkakor med mina syskon barn.

Återkommer med info om bakningen.

Av Maria - 12 december 2008 21:30


Ja, så har då även denna vecka, arbetsvecka gått. Vi (jag å´mina arbetskollegor ) har bjudit alla klasser som har haft idrott denna vecka, på julmust och pepparkaka.

Vilket många elever har uppskattat men en del trott att det har funnits en "hållhake" med det hela ??!! Kan inte förstå varför!?


När vi började vår dag ner på Håstaholmen i dag, så slog vi på musik som satt i spelaren. Vi tänkte att det skulle gå lite lättare att städa då.

Å en del, ingen nämd men bildbevis, tog RoCkAnDeT  på allvar.


         


Till AC/DC Highway to hell, och en mopp gick städandet som en dans.


 På em va hela förvaltningen bjuden på mat med underhållning, viket va både julsånger, ELVIS och ABBA.




Kvällen har så fortsatt med musik. Nu väntar vi med spänning vem som blir 2008 års IDOL.


Ha det


Ja det blev väl som väntat KEVIN

Har i pausen varit ute å SKOTTAT SNÖÖÖÖ.




Av Maria - 11 december 2008 23:10


Ikväll har jag inte gjort ett skapandes dugg. Känns det som iaf.

Men ska jag va riktig ärlig, så har jag ju faktiskt gjort en del.

Kaiza å jag va på en prommis, tränade lite, å sen kom "smulan" och vi Taktilade varann( återkommer med bilder och info).


Vi är två tjejer, eller va´sjutton säger man, iaf två stycken som brukar träffas lite nu och då och ge varandra taktil .

Vi gick och utbildade oss  tillsammans för ca. 4 år sedan.

Vi är diplomerade Beröringspedagoger i metoden Taktil Stimulering.

 Läs gärna mer här. 

Det är iaf otroligt avslappnande och skönt, att men även att ge Taktil. Det känns otroligt lyxit att vi har varandra.


Här ligger "S"  inpackad efter avslutad behandling.


             




 Å efter det blev jag en soffpotatis, som nu ska gå i säng.



Av Maria - 10 december 2008 22:14


En tonårstjej extraknäckte som prostituerad på en illegal bordell, men av förklarliga skäl hade hon inte berättat det för sin familj.

En dag gjorde polisen en razzia på bordellen och alla prostituerade beordrades att ställa sej på rad utanför byggnaden.

Just då kom tonårstjejens mormor förbi och fick syn på barnbarnet.


-Vad gör ni ? frågade hon

-Vi väntar på att få gratis apelsiner, ljög tonårstjejen. Så mormor ställde sej oxå där å´väntade.

En av poliserna gick runt å´ frågade ut dom prostituerade och till slut kom han längst bak i kön där mormor stod.

Han frågade henne med avsmak.


-Men du är ju så gammal, hur fungerar det?


-Inga problem, svarade mormor. -Jag tar ut löständerna och så suger jag ut all den goda saften.


Av Maria - 9 december 2008 19:48


Imorse när jag va ut med Kaiza, såg jag till min fasa att jag hade glömt att köra in bilen i garaget. Oh de´va nästan 10 grader kallt.


Efter lite frukost så tänkte jag . Nu ska jag gå ut å leta reda på motorvärmar sladden och "kuppe" värmaren, så jag slipper stå å skarpa isen som såg ut som pansar.

Tror ni att jag fick upp låset, nää inte på nån dörr. provade med lås spraj, lås olja och att ELDA på både nyckel å lås.

Men efter en kvart gav jag upp.

Gick in och ringde till min goda vän N och beklagade mej, då kom hon med den geniala iden att sätta "kuppe" värmaren mot dörren.

Sagt å gjort, ut å letade reda på skarvsladd och en pall, sen fick den stå och spruta värme i en halvtimme.

Stort Tack för tipset, nu gick låset att låsa upp men jag fick slita lite för att få upp dörren, den hade nämligen oxå frusit fast.



Nu kunde jag äntligen fara i väg till Gnarp för att tapetsera klart.

For sen på Farmen å fick mat. Glömde nästan att tala om att jag har suttit två kvällar och stickat Pulsvärmare/ Torgvantar, som jag har invigt idag.

Dom va´sköna.


I kväll har jag varit till lille bror. Han har hjälpt mej att fixa bilen. Ska försöka att göra en ombesiktning av bilen i morron.

Tyvärr så måste jag köpa nya broms backar, men förhoppningsvis går den igenom nu.Han har mixat å trixat lite så nu har jag iaf hand broms.




Av Maria - 6 december 2008 21:49

Har nu suttit å tittat på Dansbands kampen, å kan bara konstatera , att jag tycker det är ett konstigt upplägg på detta program.


Jag tycker att Scotts är ett kanon band, å Larz Kristerz är ju ett roligt band. Menjag kan inte förstå varför man inte låter dom två som går vidare varje vecka, gå till en slut final ?! Det är så många bra band som inte har fått nån möjlighet  att gå vidare med dom här reglerna.


Idag hade Zlips kunnat gå vidare tycker jag, men även Scotts vill jag se i final.

Go´natt:-)

Av Maria - 6 december 2008 11:38


Min chef ringde hit till jobbet för en stund sedan, å lät ganska så uppriven.

Hon funderade om jag visste vart man skulle ring..... ? hur bär man sej åt.....?


Det visade sej att hennes brorsdotters hund hade DÖTT inatt.

Han brukade ligga i sängen med henne, å så skulle hon bara "flytta" lite på honom, Då drog han en sista suck, blott 9 månader gammal.


Jag letade reda på ett telefonnr. som vi får se om dom blir nå klokare på.

Dom hade ringt jouren på försäkringsbolaget, men dom kunde bara ta emot en anmälan. Jag förstår ju att dom vill göra en obduktion, så hur gör man?????

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards