Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 30 september 2009 21:56



Ja så har då halva veckan gått, å jag har inte fått speciellt mycke gjort!


I går var det min lediga dag, å jag hade bestämt att jag skulle fara upp till "boan" för att behandla golven. Innan den riktiga kylan kommer.

Men döm om min förvåning.... när jag kom dit så var det bara ETT av golven som var slipad.

 

Vi gjorde upp med försäkringsbolaget om att Dom skulle slipa Golven, om vi behandlade dom själva.

Men tydligen så har det blivit nått missförstånd,eller....Skrikandes

Ringde till "byggherren" som har varit där, å han sa att dom bara skulle slipa i storstugan. Men han tog kontakt med besiktningsmannen på Folksam , så han skulle titta i pappren på Torsdag när han kom på jobbet. (han va´ nämligen sjukskriven...grrrrr.)


Kanske ska förklara mej lite.......Obestämd


Det var så att för ett år sen när vi (eller Mor och Styvfar) va´upp till stugan för att stänga av vattnet,

så var det några idioter Gråter som hade slagit sönder ett fönster å gått in i stugan. Där hade dom slagit sönder i princip allt som fanns.....letat reda på en yxa som dom slog hål i dörrar , väggar å möbler med.


Vräkt omkull å slagit sönder alla fotogenlampor.....så att det var fotogen å glassplitter överallt. I sängar och framförallt på golven.

Ni kan ju tänka er ett gammalt "vallstuge"golv med alla sprickor å så....


De var därför som vi ville att dom skulle ta dit ett elverk å slipa å dammsuga ordentligt.

Vilket nu inte är gjort.......så de´ känns som att de´aldrig tar slut på det här nån gång.


Jag blev så sur Gråter så jag bara for därifrån i går.


Tror ni jag fick nå gjort hemma då ?? Näää.........


Jag gick på bio i går kväll istället!

Lite som en tröst.......men oxå för att jag skulle kunna vara barnvakt åt min syster yster i kväll.

I morron ska jag på en föreläsning på kliniken, om vikten av att kastrera hundar!


Hoppas det blir en intressant kväll.


Nu ska jag göra kväll.






Av Maria - 27 september 2009 10:05



Här åker Ålands båten iväg.


Ja det här var utsikten från hotellet som vi bodde på. Ja taket kanske inte va så fint .......men lutade man sej fram så var det finland eller åland rakt ut.


Jag har som sagt varit på Väddö i helgen , för att uppvakta min "gammel" moster, som fyllde 70 år i veckan.

Det kommer lite bilder på det så småning om.



Av Maria - 27 september 2009 09:00




Utsikt från hotellet, på Väddö.

Eller rättare sagt Grisslehamn. Vi bodde nämligen på Hotell Havsbadet i Grisslehamn.

Ett riktigt mysigt hotell, lagom stort.

En annan gång hoppas jag att jag kan utnyttja SPA avdelningen, om jag åker dit.



Av Maria - 25 september 2009 21:32


Eftersom elaina har lagt ut idol bilder på brorsan (som verkar förbli namnlös *ler*), så ska väl inte jag vara sämre jag heller.


Så håll till godo här kommer lite bilder från dom senaste dagarna.



Hallå där matte va gör du??





 



Här försöker jag gömma mej för Kaiza.



  


Kaiza ser skamsen ut......



    





Om jag "duttar" lite på dej, så kanske du kommer fram, eller??


     




     



HÄR ÄR DET JAG SOM ÄR KUNG!!!!


 



Titt ut!!!


    



Bra utsikt från hatthyllan!!!





Av Maria - 21 september 2009 21:22


...ja, hon är ju för härlig,min kära brors dotter!


Snacka om tålig unge.......fast att hon stupade mellan två stolar vid köksbordet ,när vi skulle äta.

Så grinade hon till i ca. 3 sekunder.....men när jag lyfte upp henne, så va´allt bra igen . Då skulle hon fortsätta å sitta på stolen igen.

Förvånad

 

For sen omkring som en tätting medans jag lagade mat.......beundrar föräldrar som har småbarn.

Känns  att man har kommit ifrån de här med att ha "ögon i nacken".

 

Vilket känns som ett måste, när man har småbarn.

 

Jag har visserligen fått känna på till viss del, det här med "bäsar"..............jag har ju lilla Izze som far omkring som en tätting istället.Obestämd

 

De kommer lite nya bilder så småningom......

Kan tala om att han väger näst intill 2 kg nu.

 

 

 

 

candkiss  

 

Av Maria - 15 september 2009 20:34


"Jag kan ha räknat sekunderna som gick
Mellan ljuset, och åskans dån

Jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick

Om du var på väg hit, eller härifrån


Det tysta ekot är av ett slag för sig

Det kommer ensamt, om det är nåt att ha

Vad du än gör ta inga råd från mig

Jag vet, de fungerar inge bra


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra


Jag hörde din röst på en ödslig kyrkogård

Jag måste ha träffat, din frekvens

Diskanten var svagare, diktionen mindre hård

Det var som att tonen, var en väns


Det är lätt att se hur sjuk man en gång var

När såren läker, och regnet känns

Gör din tolkning, häll mig full med svar

Rita figurer, och dra en gräns


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra


Jag kan ha glömt din vaksamhet, jag söker inte mer än sympati

[Eller jo det gör jag visst]

Inga kan ta fel på varann som vi


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra


Av Maria - 15 september 2009 20:03


Vilket väder vi har.........helt underbart!

 

 

I dag när jag kom hem så hade jag tänkt att jag skulle göra så mycke......skulle behöva klippa gräset, plocka undan lite blomkrukor, ta reda på lite blommor och fröställningar.

Men.....jag for till skogen å tog en härlig promenad med M och hundarna istället.

 

Tog med lite kaffe å tilltugg.

Så vi avslutade vår promenad med att sätta oss i ett älgpass å fika. Satt å spanade om vi skulle få syn på nån älg.......men inte då! 

 

Otroligt skönt var det iaf........att bara sitta å lyssna på tystnaden!

 

Jag hade oxå hunnit med att göra lite bostongurka på em, så nu ska jag leta reda på nån burk som jag kan förvara den i.....sen blir det nog en stund framför TV:n.

 

 

Ha detKyss

Av Maria - 13 september 2009 23:44

Ständigt med hamburgare i handen.........Tungan ute


 


eller Nu ser jag ju..... ....det är en Tjurizo som jag håller på att servera Skrattande


 

  


Ser djupt koncentrerad ut......Skrattande




kisse  

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards