Alla inlägg under november 2013

Av Maria - 16 november 2013 23:07


Ja, då har den första utställningen med Alliz gått av stapeln....


För att vara första gången som hon ställdes, å att det var första gången som jag ställde en pudel......så känns det ganska ok.


Hon fick ganska så bra kritik....de som hon fick "nerslag" på ....var sån som jag redan hade på "känn".


Så här såg bedömningen ut på papper....


* 6 mån tikvalp, Fina propp, Välformat huvud, Väl ansatta öron, Ngt kort hals, Framskjuten skuldra, Kort överarm, Rör sig m bra driv bak Aningen kort steg fram , Väl presenterad

Trevligt temp.*


Å som sagt ...de va inte de lättaste att visa upp henne....  


Hahaaaa.....här kommer det några bilder på yrvädret iaf...


                                       



Lägger väl även in några från i går....ett från härom dagen...  


        


Det blir ett till tillfälle att träna det här med utställning den 30 november...

Så det är bara på det igen då om fjorton dagar....


Ha en fortsatt trevlig helg ....  

Av Maria - 12 november 2013 16:49


......FORT !!!


Inser att jag inte har uppdaterat nått om "valpen" sedan jag jag var å tittade på henne då hon var 5 veckor.....*skäms*

  

Här kommer det en lite sammanfattning iaf.

I form av lite bilder

Som i vanlig ordning är "klickbara" om man vill se i större format   

               


Här kan även Jag se att hon är liten...hihi....

Man tycker ju inte att dom växer nått, när man ser dom varje dag.


Men när nästa bild serie är från typ oktober -november.... så ser även jag att hon har blivit stor..


Ja, "hon"...valpen fick ju "behålla" sitt stamtavlenamn.....fast med annan stavelse...


Hon heter ALLIZ med Z..  


Hennes "riktiga" namn är för övrigt Chrikjell´s Alice Babs


               


Jag lovar att kommer med mer information å bilder efter helgen......då vi ska på utställning i Söråker.


Här en liten bild från förra badningen...

I morron åker vi till Bollnäs, för att utställningsklippa....

SPÄNNANDE värre....

 

Avslutar med lite somriga bilder, så här i höstmörkret !!


     

Ha det.....

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards