Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 31 januari 2009 21:26



......och ett STORT GrAtTiS till team HANNA, som tog hem segern i KÖRslaget!!!

Det va´ni värda...för ni va´bäst, utan protest!


Själv har jag haft en "JÄVULSK" natt. Vaknade, eller vaknade å vaknade, hade legat å vritt å vänt på mej ett bra tag. Men vid halv 3 så va värken näst intill outhärdlig!

Låg ett tag å tänkte "att föda barn, det va INGENTING", mot den smärta som jag hade i benet, höften eller vart det satt.

Efter mycket möda och stort besvär så lyckades jag ta mej ner för trappen. Satt sen å försökte "slå" på benet (höften), för att avleda smärtan.Tog sen en dunder värktablett, som jag fått av en vän ( ja,ja jag vet att man inte ska ta emot recept belagd medicin, men nu var jag glad att jag hade dom), så kravlade jag mej upp i sängen igen. Å faktiskt så lyckades jag somna å sov GANSKA så bra till 7-8 tiden.


Det går riktigt bra när jag håller igång, men ibland så strålar det som satan ner i benet.

Har suttit å kollat på symtom på Ischias på nätet å kommit fram till att det nog är boven i dramat. Ska försöka att få komma till nån Kiropraktor till veckan.


Har även fått en del blommor omplanterade i dag! Känns riktigt skönt!







Av Maria - 29 januari 2009 20:22


Kom ihåg!

  •   1.De säger att elefanter aldrig glömmer. Skulle du du säga att du har ett    minne som en elefant eller en mygga?
  • Jag vill nog påstå att jag har minne  som en elefant mer än en mygga.


  •   2. Vad för något har du otroligt lätt att komma ihåg?
  • Sånt som jag egentligen inte behöver komma ihåg, eller har med att göra.


  •   3. Vad för något har du alltid stora svårigheter att komma ihåg?

  • Årtal, om jag inte har nånting att relatera till....



    Av Maria - 29 januari 2009 19:49



    ...........jag skrev nått i bloggen. Men det är så att jag har haft lite dåligt med ork.

    Vaknade på sönda morron å hade jätte ont i vänster höft, ben eller om det är rygg???!!! Hur som helst gick det skapligt när jag va ute å gick i söndags.

    Men det strålar ut i benet så fort jag har varit stilla en stund eller när jag ligger på natten. Inte blir det bättre av att jag har blivit förskyld oxå, så att jag inte orkar göra nånting.

    Sen i tisdags kväll så är min vänstra stortå och en bit av foten bortdomnad, så jag får väl ta mej i kragen å försöka att ringa till nån sjukgymnast eller nånting i morron. Så får jag väl höra va dom tycker att jag ska göra.

    Jag inbillar mej att det är nånting som har kommit i kläm.

    Det är iaf väldigt jobbit att inte kunna sitta eller ligga still och samtidigt vara så slut att jag inte orkar röra på mej.


    Nu ska jag sluta att klaga. Ha det gott


    ;o)

    Av Maria - 25 januari 2009 21:42



    I morse så kom Anki och Nike hit så vi tog en promenad i snö vädret.

    De va ganska så jobbit att pulsa sej fram i snön, tycket vi tvåbenta.

    Dom fyrbenta tyckte nog bara att det va skoj med all snö. När vi efter en inte allt för lång prommenix,( det var dom tvåbenta som inte orkade mer) så tog vi en fika hemma hos mej. Nike  och Kaiza skötte sej jätte bra även inne, inga problem alls att ha dom två tillsammans.

    Kaiza brukar ju vara lite "rasist" när det gäller schäfrar, men Nike tycker hon är helt OK.


    Efter lunch så kom M hit så jag färgade håret och gjorde slingor på henne.

    Det blev jätte bra resultat.

    Sen åt vi en god midda. Hade längtat efter potatisgratäng, så det fick bli det och älg biffar med kantarellsås. mmmmmmmmmmm så gott!!


    Sen fick jag besök av en väns son och flickvän. Dom ska gå valpkurs för mej och Anki.

    Vi ska starta upp en valpkurs den 3 februari igen. Det ska bli riktigt skoj att komma igång med kurser igen. Vi har legat lite lågt med kursandet sen i höstas. Men nu kör vi i gång!!


    Har varit ut och skottat snö TVÅ gånger i dag, nu hoppas jag att det lugnar ner sej.

    Den ända som är glad över all snö, är förmodligen min son, som vill åka snöskoter.

    Måste berätta att dom, Jimmie och Anna, numera är HUS ägare.

    Dom har köpt ett hus i Forsa. Så jag kan tänka mej att jag får en hel del att göra även där. Det ska nog målas och tapetseras en del där oxå.


    Nu ska jag snart göra kväll , ska försöka att komma i säng i något så när tid.


    Hoppas jag  ;o)




    Av Maria - 24 januari 2009 19:10


    Jag är ganska så trött i huvet just nu, men ska försöka att skriva några rader ändå.

    I går så fick jag gå hem tidigare från jobbet, va jätte konstig imagen, men men.

    Piggade på mej till kvällningen, men fick Ont så fort jag åt nånting.

    Hur som helst så for jag ut på klubben på kurs. Jag har gått en kurs som heter M1 och M2. Vilket innebär att jag kan tjänstgöra som figurant på Mentalbeskivning av hund, MH.

    Vi är inte riktigt klar, vi ska göra en praktisk del nån helg i April oxå.

    Men man känner sej ganska så fullmatad efter drygt 3 timmar i går och i dag har vi hållt på sen 8 i morse till kvart över 4 i em.


    Sen va jag hem en sväng , for sen till lillebror och uppvaktade deras lilla Olivia som fyllde 1 år i onsdags.


    Nu ska jag ta mej nått att äta,(fast det gör fortfarande ont i magen), sen ska jag sätta mej i soffan å Bara VARA.

    OK, jag ska försöka hålla mej vaken under Körslaget.


    ;o)

    Av Maria - 21 januari 2009 21:56


    Nu i kväll har vi varit i väg å tränat lite Agility..... Tjo,ho va Kaiza tyckte att de va kul.Har inte tränat Agility sen vi gick grundkursen i höstas.

    Men det gick riktigt bra.

    Efteråt så tränade vi lite lydnad, vilket oxå gick kanon. Hon va´heltaggad på alla moment vi körde.

    T.o .m ställandet gick hyfsat bra i dag.


    Ska försöka komma i gång och träna lite mera framöver.


    Nu ska jag ta ut brödet ur ugnen, som jag snodde ihop när jag kom hem.

    Tjinge ling.

    Av Maria - 19 januari 2009 23:12


    Ja, då var jobbar helgen över. I morron är jag hel ledig... ska bli Otroligt skönt.


    Har visserligen en del pappers jobb som jag ska sysselsätta mej med.

    Håller på med kallelse till årsmötet på Brukshundklubben.

    Sen ska jag försöka få upp lite nya gardiner... eller nya å nya. Det blir några gamla lakan med spets, som jag ska sy om till gardiner på ett par ställen.

    Ska bli skoj att se hur det blir!


    Vid fem tiden kom Smulan hit, så vi taktilade varann. Det är så otroligt skönt å avslappnande.


    Sen har jag varit in till mamsen och Stefan och hjälpt dom med att klä en dyna till båten.

    Det kan nog bli riktigt bra när det är klart!


    Nu ska jag gå och sussa, så go natt =o)



    Av Maria - 17 januari 2009 11:34


    Gå in HÄR och va med i en utlottning


    Och den lyckliga vinnaren Är INTE jag men,Moas Lovely Things Grattis till dej.

    Presentation

    Å klockan är...?

    Vädret hos mej!

    Vädret Hudiksvall

    Besöksstatistik

    Kalender

    Ti On To Fr
          1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8 9
    10
    11
    12 13 14 15 16 17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24 25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<< Januari 2009 >>>

    Översätt/Translate bloggen

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Länkar

    Kategorier

    Arkiv

    RSS


    Skapa flashcards