Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 30 oktober 2009 20:24


Ja det är vad jag håller på med nu!


Kokar marmelad, plockar material till kransar och gör lite björnmosse alster.

Jag ska stå på Jul marknad på Yste Gården den 5-6 dec.

Därav allt "slit".


Tänkte jag skulle visa lite från min björnmosse tillverkning:


            


Börjar ute i skogen, med att plocka detta fantastiska material......



      




Sen ska det rensas, så att stjälkarna blir rena å fina.......


    



Sen kan man börja att binda buketter, som så småning om blir en fin girlang som man kan hänga i fönstret, eller vart man vill ha den.



  



Izze tycker att de´är roligt å "hjälpa" till han oxå


    


Roligt att jobba med naturen.



Ha en trevlig kväll.



Av Maria - 25 oktober 2009 12:59



Japp, jag ska till Jönköping i ett par dagar på mässa.


Elmia Närproducerat.


Så jag återkommer med en rapport.


Ha det så bra.


vink   candkiss  

Av Maria - 15 oktober 2009 14:08

Kaiza å jag har fika paus vid Kastellsjön.

Kaiza har jätte skoj med att leta pinnar å annat skoj. Hon tycker att de är skit kul å ha sönder isen på vattnet, å tugga i sej den.




Lite kaffe å en fin utsikt, kan de bli bättre.

Tur att man har kamera i mobilen........när man åker i från den riktiga kameran Gråter







  


Här har Kaiza trampat upp en massa isbitar.





                        



Å vi tog med oss ALLT skräp hem!


(bilderna är klickbara)


Ha en fortsatt trevlig dag. 

Av Maria - 15 oktober 2009 09:29


Ni bara måste gå in å kolla vilket "katthus".


Snacka om att göra allt för sina katter.


Skrattande

Av Maria - 13 oktober 2009 22:26



Japp, Kaiza å jag blev bjuden på kalas i eftermiddas.


Min gode vän M´s hund Reeba fyllde 77 år (eller 11 om man så vill) i dag.


Så vi tog oss en promenad å gick på kalas.


Kaiza hade "lite" svårt Obestämd att lämna ifrån sej presenten, men ,men fick väl så lov då Flört.




*Måste hon få den??*


    



Okej då........



  






 



   




   




Smaskigt värre......



Matte hon fick kaffe å en smaskig blåbärs muffin!


Glad

Av Maria - 13 oktober 2009 22:06



Bara måste få visa en häftig sak.....(tycker jag).


Naturen har så mycke´roligt material att erbjuda, å Björnmossan är ett av mina favorit material.


I slutet av April förra året så gjorde jag denna Björnmossematta!

Å den har legat framför min "bro" hela tiden.....den låg där hela vintern oxå.

I sommar har jag "vattnat" på den ett par gånger , då det var som varmast.

Å då "slår den ut" på en gång....fast att den ser alldeles "ledsen" ut.


Nu har den väl kanske gjort sitt, efter 1,5 år.


Men de´ jag vill komma till är att, visst är det otroligt att det fortfaraned är liv i den.

Å till råga på allt så har det börja växa svampar i den.


Visst ser den läcker ut , trots sin lite ledsna uppsyn!!!






Inte allt för vacker Förvånad



 


Visst är dom söt dom små svamparna?



   





   






   



Ja den ser för anskrämlig ut.


Jag ska göra en ny, alldeles snart!!

 

 


Av Maria - 11 oktober 2009 22:55


Izze tror att han är pytte liten!!!

 

Har knövlat ihop sej i en halmring.

 

 

         

 

 

(Bilderna är klickbara om du vill se dom i större format)

 

 

 

 Visst är dom roliga katter? Så fort dom hittar nått som går att krypa in i eller så.

Så ska dom ligga där.

 

Skrattande  

Av Maria - 5 oktober 2009 17:17


Jag har massor som jag skulle ha gjort, men de´ är jäklarns så mycke roligare å pyssla med sånt här...Flört



När Kaiza å jag kom tillbaka efter vår promenad, så gick jag å tittade i rabatterna............å fick ett infall.


Jag ska göra mej en höst krans, innan jag gör nånting annat!


Så, sagt å gjort här är resultatet.



 






 






   






   



Känner mej riktigt nöjd med resultatet.


Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards