Alla inlägg den 13 september 2009

Av Maria - 13 september 2009 23:44

Ständigt med hamburgare i handen.........Tungan ute


 


eller Nu ser jag ju..... ....det är en Tjurizo som jag håller på att servera Skrattande


 

  


Ser djupt koncentrerad ut......Skrattande




kisse  

Av Maria - 13 september 2009 19:30


......ja då var även denna helg till ända!


I fredags så var jag till Gnarp å förberedde lite innför helgen...gjorde majonäsgurka och cole slaw bland annat.

Sen packade vi bilarna å for till Bergsjö för att rigga upp tälten, kylen och frysen. Fick upp kyldisken och placerade ut lite bord å så.


Sen var det hem å sova några timmar.


På plats i Bergsjö strax efter 8 på lördag morron så var det bara å sätta i gång med att få allt på plats.


Lugnet före stormen  



Det här var lugnet före stormen........kan man säga.


De var kö framför diskarna mest hela dan.....i bland hade vi lite väntetid , för att hinna grilla hamburgarna.

Men jag tror ingen fick vänta mer en ca 4-7 min .........men så hade vi löpande band principen oxå.


Men jag kan lugnt säga att jag är trött i handen i dag, efter att ha gjort ca 450 hamburgare, men inte lika många korvar (tyvärr) *eller-kanske-lika-bra*.

Tror inte folk fattade vad dom gick miste om när dom inte smakade dom.


Alla verkade då vara nöjd med det dom åt ........Farmens egna hamburgare av rent nötkött med grovbröd från Linds bagar´n och cole slaw. Alt. "Tjurizo" med chiabattabröd (oxå från Linds bagar´n) med majonäsgurka.


Till det serverades hemkokt Lingondricka.


Mumsigt värre!!!


Björn på Nordanstigs mässan


Björn framför kött disken.



  Eva  Åsa och jag på Mässan



Tre trötta brudar......



  Agneta Eva Åsa och jag


Agneta i säljar tagen!



  Lugnet efter stormen!  



Så här lugnt var det vid 5 tiden.



Hasse Persson och Olle Hillström Gula hjälmarna  



Just ja....vi hade ju underhållning varje timme av Gula Hjälmarna oxå!


Konferencier var Hasse Persson från radion.




Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards