Alla inlägg under juli 2009

Av Maria - 30 juli 2009 17:39




Har haft en trevlig em. med min son´s sambo.

Vi tog en tripp till Hedvigsfors å Ingalunda Gård. Lovar att de´kommer bilder en annan dag.


Här är ett litet smakprov på ett av konstverken, som heter Tre systrar.

Av Maria - 30 juli 2009 14:14

Här är en bild på MIN hälsingering.

Av Maria - 24 juli 2009 21:21





JA nu har jag jobbat en vecka, så nu återstår de´ att ha två veckors semester igen!


Ganska så skönt ,kan jag lova!


Smålket i bägaren är att  nästan de´sista som jag gjorde på jobbet idag, var att nästan slå ihjäl mej. Jaa lite överdrivet, men just då kändes de´ som det!


Det har som sagt, varit lite reparationer på dom respektive hallarna i sommar.

Å i den ena hallen har det slipats läktare, som sen har lackats.

När jag så skulle ta å torka av läktaren i dag, så gjorde jag som alla andra gånger. Gick med moppen framför mej,"trapp" för "trapp". Men när jag skulle kliva ner för den sista "avsatsen", så halkar benen undan å jag tar emot mej med RYGGEN.

Japp, de´gjorde Ont ska jag lova.


Först så tappade jag andan, sen låg jag dubbelvikt å kved av smärta.

  Men efter ett tag så tyckte jag att jag hade repat mej.


Men ack så ont jag har haft. De´ gör ont när jag hostar,(å den håller ju i sej vill jag lova),när jag Går där de´ är ojämt, eller när jag bär nånting.

Så Gör Det Ont!


Gjorde iaf ett tappert försök att ta en promenad på em, vilket gick förhållandevis bra.

Det regnade bara så vi blev dyngblöt.


Men va´gör väl de´, vi va´ju inte gjorda av socker......;)


Nu håller jag på att kokar mer marmelad, Carin från Cajsa´s diverse ringde å sa att de´ var slut i affär´n.


I morron jobbar jag på travet hela dan. Men jag ska väl få till lite burkar så jag kan leverera på sön kanske.


Cajsa håller till på Innigår´n i Gnarp.

Där även Farmens Ekovaror huserar.







En liten söt veranda, vid Cajsa´s  diverse. Där man kan stanna till å handla lite diverse och ta sej en fika!



Av Maria - 22 juli 2009 22:46



Den Du!!!

Av Maria - 22 juli 2009 20:36




Trots att jag har hostat som bara den, så tog vi ("kusin" E och jag) en Cognac och åkte på folkan för att avnjuta ännu en Jukebox kväll.


Systrarna Bondesson var en bland gästartisterna( kommer ett video klipp så småningom)

& den andra var Magnus Carlsson.

Så underbar röst!!!!


Magnus Carlsson




 

En liten bild på mina små turtur duvor oxå......



Sonen med sambo.....





 

Även en liten bild på oss sjuklingar....som tog oss en cognac å blev riktigt bra, eller??? 



Snygg pose.......



Förlåt E kunde inte låta bli å lägga ut den här bilden ;)


Kommer mera snart!








Av Maria - 20 juli 2009 23:06




Tack min käre vän elaina för alla kommentarer!


De är alltid lika kul å logga in på bloggen när nån har skrivit en kommentar till nått inlägg!


Så fram för mer kommentarer!



Hur som helst så känns de´som att tiden inte riktigt räcker till för att skriva så mycket på bloggen.


Så här får ni istället lite bilder från Jukebox kvällarna!


:=)


Love Antell gäst hos Sigge



Sigge Hill och Love Antell


Per Persson från Perssons Pack




Kul hade vi , fast att de´va TOK varmt!!!


=)

Av Maria - 16 juli 2009 23:36





Här kommer det lite mer Jukebox musik!

Av Maria - 12 juli 2009 22:18



Ja nu har vallmon blommat ut!   Vilken tur att de finns kamera så man kan föreviga dom vackra blommorna!



Mina vita jättevallmo som blommade för första gången i år.....





.....här kommer det även en bild på den oranga jättevallmon!


Visst är dom ståtliga?


;)

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards