Alla inlägg under november 2011

Av Maria - 30 november 2011 23:07


 


Tjaaa...sååå roligt va de ju inte.

Men lite "roligt" att titta tillbaka i bloggen å se att samma tid för tre år sedan, så hade jag migrän denna dag.

Så även idag.


Hmmmmmm...."tånstigt"....


Natti......  

 

Av Maria - 27 november 2011 12:53


I går så gjorde jag den stora tabben att få kokhett vatten över mina händer.... 


Å såg verkligen framför mej hur jag skulle få Stora blåsor på båda händerna.

 Vad hände då?? Jo, jag hade kokat pasta å tog bort kastrullen från spisen, å upptäckte att jag inte tagit fram durkslaget. Så jag ställer ifrån mej kastrullen på skärbrädan som ligger på diskbänken. Tar fram durkslaget, å greppar kastrullen.........som har "sugit" fast på den våta skärbrädan.


Så först skvimpar de heta vattnet över min högra hand, var på jag rycker till åt andra hållet, å får resten av skvimpet över den vänstra.

Kastar kastrullen åt sidan å börjar att skölja med riktigt kallt vatten först, å de svider som bara den.

Ser att jag är alldeles röd, å tänker shit vilka blåsor de kommer att bli...


Men jag står kvar å sköljer svalt vatten en stund till. Sen skyndar jag mej in på kontoret å knipsar av ett blad av min Aloevera planta...... sprättar upp den å gnider in båda händerna med gelen som finns där inne.


Väntar en stund å gnider in mera, för att sen ta ytterligare ett blad å gnider in.....


Å visst svider de ett tag, men innan kvällen så syns nästan ingenting.


I morse när jag klev upp, så syntes bara en lätt rådnad. I tummgreppet på höger hansyns en liten fläck, lika på vänster långfinger.

De är allt!!!


Kände dock att de sved som attan när jag stoppade händerna i diskvattnet, så de fick bli handskar på då.


Inte vet jag om de var att jag så snabbt kom under kallvatten, eller om det är denna fantastiska växt, som jag har att tacka för att händerna inte ser ut som två stora blåsor??!!


Skönt tycker jag att de är i alla fall.....  

Av Maria - 27 november 2011 11:04


Ja så kom då snön till 1:a advent.

Tyvärr så ser de ut som att vi inte får behålla den särskilt länge......mest som blötsnö kommer det i dag.

I morron så skulle de bli plus grader igen.


Hmmmm...känner mej lite kluven till vad jag ska tycka om dagens väder.

Har visserligen sagt att de gärna får komma snö till första Advent.....MEN Inte Blötsnö vill jag ha  


Nog om de.

Ska försöka ta mej i kragen å gå ut i pannrummet å måla klart väggarna, sen blir det en sväng ner på stan men Kärdotra å barnbarnet Wilma.

Hoppas vi får se nån Tomte     eller Lucia.....

Sen bär de av mot Bergsjö på em, där jag är bjuden på de årliga Julbordet av Moster Åsa å Björn.


 


Ha en trevlig 1:a Advent. å GLÖM INTE SLÄCKA LJUSET!!!

Av Maria - 26 november 2011 14:57


Ja  de var precis vad gårdagen var.


För en tid sedan så somnade min "sommar pappa" in, efter en tids sjukdom.

Så i går så for hundarna å jag upp till Ö-vik för att ta ett sista farväl av honom.


Det blev ett mycket känslosamt avsked i kyrkan, men otroligt fint.

När vi sjungit psalm 249 Blott en dag ett ögonblick i sänder, och alla hade varit fram å tagit adjö. Så kom solen å sken in precis på kistan...  


Men till en början av begravnings stunden så sjöng Anna, ("pappas" bror´s son´s dotter) en mycket passande sång...nämligen




Å det är otroligt mycket som stämmer in i den texten.... 


Efteråt så var det en minnes stund med fika...... å där bjöds det på en hel del anekdoter från "pappa Eriks" liv, med en massa skratt.

Prästen sa lite försynt att ; - Ja, jag brukar säga att de är ok att prata litegran med varandra medans man fikar.....men de behöver jag inte göra här inte    


Sen åkte jag iväg å tog en rejäl prommis med hundarna. Sen blev det en trevlig midda hemma hos "syster" Ulla, med alla nära å kära.


Även nu blev de många skratt å berättelser från "förr".


En liten filsnutt vill jag så avsluta med, från Ullas 50 års fest.

Där "pappa" på slutet gör honör....  precis så som han alltid gjorde.

Han sa sällan "hej då"...utan vid avsked så sa han, fridens liljor...

så:

FRIDENS LILJOR Pappa Erik   



 

Av Maria - 19 november 2011 23:36


Upptäcker till min förfäran att de är 35 dagar kvar till JUL!!!


Vart har den här hösten tagit vägen????


  

Av Maria - 19 november 2011 22:39


Oj va de blev länge till nästa inlägg nu Å.....  


Jag här händer de en hel del...som att det har borrats för bergvärme, som snart även ska installeras.


Sen har jag även renoverat trappen. Å det blev sååååååå bra.


Här kommer lite före å efter bilder....



Som ni ser så var det en "öppen" ganska så fuuuul trapp....


   


Här har jag börjat satt igen bakstycket med MDF skivor....


   


Börjat att måla.....


 


....både "fram" å "bak" sidan.....




För att sedan montera dit EK skivorna......


   


Här är slutresultatet, efter inoljningen...     


   





Är så stolt å glad över min "NYA" Trapp...

Vill även passa på att tacka Sven-Erik som har varit mej behjälplig, för att få till de här.

Tusen Tack !!!

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards