Alla inlägg den 20 december 2008

Av Maria - 20 december 2008 21:57


...Larz Krizterz vann!!!!!!

Jag hade gärna sett att Scotts vann, men vi får ju se dom i Melodifestivalen istället.


Har varit en ganska så tråkig dag, plockat å donat. Varit till återvinnings stationen med en massa "sopor", sen på Kvantum å pantat en del. Passade på att handla lite mjölk, jag tror att halva, hela stan va´där å skulle handla.

Själv har jag inte handlat en endaste sak vare sej julklappar eller mat än.

Ska väl springa gatlopp på måndag när jag får lön.


I torsdags kom sonen med deras hund, J skulle jobba natt och A va´sjuk, så då fick Kyron komma till "Farmor" på avlastning.

Fick informationen om att han hade varit lite konstig när han skulle bajsa.

Han gnäller, sa sonen, så du kan ju hålla lite koll.

Och nog gnällde, skrek han när han skulle bajsa alltid.När jag kom från jobbet på fre, gick han å´höll in svanen å såg bara olycklig ut.

Så det slutade med ett besök hos veterinären. Han hade ont i prostatan plus att analsäckarna va´ordentligt inflamerade.

Så det blev en penicilin kur och smärtstillande i 10 dagar. Så nu hoppas vi att han ska hålla sej frisk efter det här.


Ikväll fick jag min julgran levererad från Gnarp. Den Tackar jag så mycket för.

Ska nu sätta mej i soffan en stund.


Ha det gott /  :o)

Av Maria - 20 december 2008 12:00


För en tid sen så gick vi igenom min mormors saker, och hittade då denna fina tidnings annons från Örnsköldsviks Allehanda (eller om den  hette nått annat då kanske).

Lite roligt att det faktiskt förekom "sprit annonser" på 60-talet oxå.

Det är min mormor Britta, som tyvärr inte finns längre, som står å häller upp Bacardi Lime.

Hon arbetade på Stadshotellet i Ö-vik, på den tiden, och fick då vara med i denna reklam kampanj.

Örnsköldsvik Stadshotellet   1918.


Visst är hon stilig???



Mormor Britta gör reklam



Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards