Alla inlägg den 27 december 2008

Av Maria - 27 december 2008 19:26



Tänk va´man ser fram emot att det ska bli jul, å så vips är det slut..


Det har ialla fall varit en riktigt lugn å trevlig jul. Som ni kanske redan har läst i det tidigare inlägget, så tjuvstartade vi redan kvällen före julafton.


Julaftonen tillbringade jag ute hos min bror och svägerska.Det va en ganska så stor skara som hade samlats för att fira jul tillsammans.

Mina syskon med respektive, min svägerskas bror och föräldrar, jag mamma och "styvfar".Allt som allt 13 stycken. När vi sen på kvällningen åt ostkaka och ris a´la malta, kom även sonen och sambo förbi.Sonen stannade med oss medan A for och jobbade natt.


Syster dotter             Syster son

 Min syster dotter                                          Syster son


Brorsan och jag              Syrran


Bror och jag                      Syster yster


               


Svägerskan med dotter                                    Julröda brudar


Efter maten och kalle va´det sen dax för tomten att komma å dela ut  julklapparna.

Min kära brors dotter som snart är ett år, skulle man kunna tro att hon skulle tycka att tomten skulle vara läskig. Men icke, hon tittade storögt som att..   - Vem är du då??



Sen va det inga problem maed att sitta i knä heller....




På juldagen va hela släkten på mammas sida bjuden till min morbror och hans sambo på mat, jätte god för övrigt, det mesta va´vegetariskt.


               


Morbror Swasse som tomte                          Systerdotter fick en  

                                                  
                   Prinsessklänning



En härlig vy över Norrfjärden



Mest ryggarna på hela tjocka släkten.( ville få med den fina girlangen, och den otroliga utsikten)


             

"morbror B, syster å mammas gudmor           Moster å svåger


Kvällen avslutades med att vi va´ några stycken som for på Berggården på pub afton.



Här ser då morbror Swasse hans sambo och Ubbe ut att va´ riktigt i "gasen"

Trevligt hade vi iaf.


Ha det gott


:o)

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards