Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 18 december 2008 19:50



Vem var Jesus? Nu under juletider kan man ju fundera vem Jesus egentligen var och vart han egentligen kom från!
Der finns tre bevis på att Jesus var Mexikanare:
- Han hette Jesus
- Han var tvåspråkig
- Han hade problem med myndigheterna

Men det finns också belägg för att var Irländsk:
- Han gifte sig aldrig
- Han berättade alltid historier
- Han älskade att vara ute i naturen

Samtidig finns det tydliga indikationer på att Jesus var svart:
- Han kallade alla för "broder"
- Han gillade gospelmusik
- Han fick ingen rättvis rättegång

Tre starka fakta talar för att Jesus var Italienare:
- Han gestikulerade när han talade
- Han drack vin till alla måltider
- Han var säker på att hans mor var jungfru, och modern var säker på att han var Gud.

Men ytterligare fakta tyder på att Jesus kan ha varit från Californien:
- Han klippte aldrig håret
- Han gick barfota
- Han grundlade en ny religion

MEN, de mest överbevisande bevisen talar faktiskt för att Jesus var KVINNA
:
- Han blev tvungen att utfodra många människor med kort varsel, även om det inte fanns tillräckligt med mat.
- Han försökte att göra sig hörd bland en massa män som inte lyssnade.
- När han hade dött blev han tvungen att uppstå igen för det fanns fler uppgifter att göra.

DÄRFÖR:

Skicka detta till alla underbara, hårt arbetande kvinnor som aldrig vilar, för att uppmuntra dem till förstå att de är mycket mer gudomliga än de tror...........
och till alla män som klarar av sanningen!!!!  

Av Maria - 17 december 2008 18:08

En bild på sonens plus sambo' s lilla kisse Nils.

Av Maria - 16 december 2008 22:16


Jätte skoj, att jag har blivit bjuden på dop den 5: januari.

Mina goda vänner som har en dotter, vars namn "påminner" om min hunds.

Ja, de uttalas ju lika ,bara det att min Kaiza stavas så här medans N+U´s Cajsa stavas som så här. Det är iaf kul att jag är bjuden.


Dagen har släpat sej fram idag. Är inte så förtjust i att börja 11 och sluta 19. Hela dan känns förstörd. De´är svårt att få nå gjort på fm. å när man kommer hem hinner man ingenting.


I kväll har mina gamla grannar varit hit å blivit klippt, både pappa och son fick sej en JUL klippning.


Ska nu ägna några minuter åt Kaiza innan det är dax för sängen.


Av Maria - 15 december 2008 21:33


När jag kom hem tog Kaiza å jag en promenad. Det känns inte så jätte kul precis, det har varit ++++väder idag.

Slaskigt å blött, bara hoppas att det får ligga kvar LITE snö iaf.


Sen kom Smulan å det blev en repris från i torsdags.

Har nu tittat på äntligen hemma samtidigt som jag har bakat Leilas saffrans skorpor. Dom va JÄTTE goda.


Av Maria - 14 december 2008 21:46


Sov länge i dag, vilket va´skönt, men tyvärr så går ju dan så förbaskat fort när man ligger länge.

Väl uppe ringe jag till min gode vän M, så hon kom förbi å drack en kopp kaffe.

Sen for vi till skogen och gick en skön promenad med hundarna.


Reeba och Kaiza      Reeba i full fart


När vi for hem bestämde vi oss för att ta det stora JUL BADET.

Så nu är tanterna badad och friserad. Dom har även fått lite manikyr och pedikyr.


Kaiza nybadad       tanterna på salong



        Före frisering



Efter frisering        Tanterna myser efter avslutning på


Ja då har det gått ännu en vecka, nu är det snart JUL.

Hoppas att snön får ligga kvar, så vi får en vit jul.



Av Maria - 14 december 2008 15:53


I år ville alla vara med å baka pepparkakor.

 Så både mamma ,syster+barn och svägerska+ barn och så förstås jag.

 Slog på stort å bakade pepparkakor, gjorde lussebullar, monterade pepparkakshus och dekorerade pepparkaks hjärtan.

Här kommer lite bilder från dagen D.


Fasters jänta som tomte                Mina syskon barn



Mormor med syster son              Farmor+ brorsbarn


 Jag gör krestyr


Hjälp med pepparkakshuset av syster dotter                Några av dom dekorerade hjärtana


Stora hjärtan



:o)

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards