Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Maria - 23 februari 2009 08:53




  • Vad heter du i förnamn? Vad är ditt tilltalsnamn?

  • Jag heter Maria i förnamn, och kallas så av dom flesta i dag. Av gamla klasskamrater kallas jag nästan alltid för Mia.Även min moster och morbror kallar mej oftast för Mia. Sen har det varit så att barn i min omkrets verkar ha lättare att säga Mia än Maria. Min syster dotter säger Moster Mia till mej.





  • Är du nöjd heller skulle du vilja heta något annat?

  • Jag är nöjd med mitt namn idag. En period när jag var liten ville jag heta Cecilia, som är mitt andra namn.





  • Räkna upp 5 av de namn som du tycker mest om?

  • Jimmie (som min son heter), Inez (hette min gammel mormor, och jag har alltid sagt: Får jag nån gång en flicka så ska hon heta det, vilket är en utopi). Sigge ( det heter min morbror). Kaiza, Cajsa, Kajsa (eftersom min hund heter så, och min väninnas dotter oxå heter det. Sen tycker jag att Alma är ett fint namn.





    Ha det gott

    Presentation

    Å klockan är...?

    Vädret hos mej!

    Vädret Hudiksvall

    Besöksstatistik

    Kalender

    Ti On To Fr
                1
    2 3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18 19 20 21 22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    <<< Februari 2009 >>>

    Översätt/Translate bloggen

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Länkar

    Kategorier

    Arkiv

    RSS


    Ovido - Quiz & Flashcards