Alla inlägg under april 2009

Av Maria - 6 april 2009 21:49



Som ni kanske redan förstått har den mesta tiden gått åt till att göra marmelad och sysselsätta två hundar.


Fast jag måste då säga ,att det har gått jätte bra att ha Nike här. Det va´väl onsdag morron som jag inte va´så glad på henne.


Kaiza å hon stog varje morron å "kivades" om vem som skulle gå Först ner för trappen.

Kaiza tyckte att Nike skulle gå först, eftersom hon liksom "ramlade" ut för trappen. Hur som helst så "ramlade" dom sej ner med mej hack i häl.


Men när jag var mitt i trappen så vänder sej Nike om å kommer upp halvvägs i trappen, var av jag kliver på hennes svans samtidigt som hon vänder ner igen.

Dunder å brak sätter jag mej på rumpan å studsar ner för trappen, slår i armen å tappar andan.

Så det resulterade i en blå arm och ett stort blåmärke i rumpan.


Men, men de´hade kunnat varit värre.......


Här kommer några mysiga bilder på det lilla livet..............





Här har hon lånat Kaizas bädd. Den brukar vara populär hos dom flesta hundar som brukar "husera" här.


Vill passa på att tacka Lasse som har gjort den till mej. Det är Mimmi´s man som har varit så duktig å snickrat ihop den.

Dom har för övrigt fått sitt kennelnamn godkänt i dagarna.


 Delsbostintans kennel



De´va ganska så mysigt å ligga med mej i soffan oxå.



En mobil bild av en tur i skogen.



Ha det så gott, nu blir det sängen =)

Av Maria - 6 april 2009 10:17

Steffo på matmässan i Hudik. Lite kul att få se honom i Hudik. Hade även en pratstund med Bengt Fritjofsson.

Av Maria - 5 april 2009 10:19



I går så blev det en sats med marmelad på fm. sen så gick färden ut till Stensön där  Brudarna med stort B,tog en Härlig promenad i det GÄgIGGa vädret. Ja,ja det är väl va´man får stå ut med när VÅREN äntligen är här!!


Sen gick färden hemåt för att laga lite mat, men då ringde min gode kamrat M. och bjöd mej på mat. Så det blev årets första GrillMat.

Å det va´så gott så.


Jag hann med att göra en sats till med marmelad oxå! Nu är jag inne på slutspurten av det som ska med till Sundsvall......






Här kommer en lite suddig bild från vår promenad oxå... glömde kameran så det fick bli en bild med mobilen......därav kvaliten.



Här är hela gänget, i leran. Anna och två av hennes pudlar och Susanne med hennes fyra "bordrar" och lilla hermelinen Kaiza i mitten.



När jag for hem så bara måste jag ta ett kort på Vindkraftverken som ser sååå häftiga ut ......





Ha det så länge.....

Av Maria - 3 april 2009 19:20



En ung kille från Kalv i Småland flyttade till Stockholm och gick till ett stort köpcentrum för att söka jobb.



Chefen för köpcentrat undrar: "Har du någon säljerfarenhet?" Killen svarar:
"Jorå, jag har jobbat som försäljare hemma i skogarna."



Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde han sig för att anställa honom.



"Du kan börja imorgon bitti" sa han till killen. "Jag kommer ner efter vi har stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.



Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända.
Efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan.



"Hur många affärer gjorde du idag?" frågade chefen. Killen svarade: "En."



Då blev chefen lite fundersam och sade "Bara en!? Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag.

Hur mycket pengar rörde sig affären om?" Killen svarade: " 911 138 kr ."



Chefen blev mycket överraskad och sade: 911 138 kr !!! Vad sålde du då till honom?" Killen svarade:
"Först sålde jag en liten metkrok." "Sedan sålde jag en mellanstor metkrok."



"Därefter sålde jag en stor metkrok." "Sen blev det ett metspö." "När jag sedan frågade vart han skulle fiska någonstans svarade han att han skulle åka ner till kusten."



"Då sa jag att han skulle behöva en båt, så vi gick ner till båtavdelningen."


"Jag sålde honom den stora Baylinern med dubbla motorer."


"Därefter visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten,
så jag tog med honom till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoe'n."



Chefen, som nu var i chocktillstånd sade... "Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok
och du lyckades sälja honom en Båt och en Bil?!?!?!"



Då svarade killen glatt: "Nej, nej! Han kom in och skulle köpa tamponger till sin fru, och då sa jag att han lika gärna kunde åka och fiska, eftersom helgen ändå skulle vara förstörd!"




Hmmmmm.....bäst å handla själv tjejer!!!
 

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards