Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Lite om mässan!

Av Maria - 28 april 2009 22:06



Ja, var ska jag börja?


I fredags morse blev det upp tidig å iväg till Gnarp.

Byte av bil, sen iväg å hämta köttet. For sen upp till Sundsvall för att iordningställa montern.

Det va´inte så värst mycket folk under fredan.Mest dom som gick omkring å tittade.


Men man blir trött iaf.


När jag kom hem så tog jag en promenad med Kaiza, och fick vara med om en kanska bisarr upplevelse.


Efter att ha gått runt "stan" så kom vi tillbaka på "vår" gata. Bestämde mej för att ta cykelvägen , för att sen gena genom skogen.

När vi börjar att gå cykelvägen, så kommer det någonting rakt emot oss.

-Är det en katt, tänker jag.

Nää men, tänker den inte vika undan?!


När den sen är 10-15 meter ifrån oss, så tänker jag . Är det dom här jäkla grävlingarna som ska ränna runt benen igen.

( hade sånna förra sommaren )


Men så lyfter den på huvudet, och vänder sej om ( ca. 8-10 meter framför oss) å´då ser jag Svansen, Det va´ en BÄVER.

Mitt i stan!?

Kändes ganska overkligt, måste jag säga.

Så den gick framför oss och vek sen av ner i våran lilla bäck som rinner på  baksidan av mitt hus.


Sen somnade jag ovaggad.


På lördan så var det lite mera folk på mässan, å framför allt så kom folk och frågade efter oss. Sundsvalls tidning hade nämligen varit förbi och gjort en intervju med mej och Agneta. (Björn och Åsa , va´naturligtvis på lunch då )

Så det var vi som "hamnade" i tidningen.

Kul är det iaf att folk frågar efter närproducerat och ekologiskt kött.

Min marmelad fick oxå ett bra gensvar.


Söndan så fick vi in en hel del med beställningar på köttlådor, så helgen har varit riktigt bra.




En liten bild från vår monter.




Har fått en "vink" om att dom haft besök av Gert och Robban i dag.

När jag kollade in rixfm´s blogg så fick jag syn på deras tjur.....så fortsättning följer.

Det kanske blir ett repotage från Farmen i TV 8 på söndag.

Vi får väl se???



Nu ska jag göra kväll. Känner mej lite tom i huvet!

Jobbat, suttit på fack info och startat upp en fortsättnings kurs på klubben ikväll.

Inte så konstigt att det känns Tomt (tommare än vanligt) *L*'


Ha det ;)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 oktober 2020 22:02

Snart en vecka sedan Hedda flyttade in. En ganska så försiktig tjej, ska bli spännande å se hur hon utvecklas. ...

Av Maria - 26 november 2017 21:55

    Även i år så levererade Amaryllis utställningen... Fantastiska kreationer, och ett kul tema med alla fina "gammbilar"...                                                                           ...

Av Maria - 17 juni 2016 12:50

Wilma myste med ett gäng kaniner då vi var till Borgarparken å tittade på kaninhoppning förra helgen.. ...

Av Maria - 15 november 2015 16:09

  Känner otrolig tacksamhet för min present som blev en vecka till Fuerteventura.   Det kändes fantastiskt skönt att få komma till värmen en vecka innan vintern tar vid på allvar. Jag gillar ju hösten , men visst var de skönt att få känna san...

Av Maria - 11 oktober 2015 18:29

Ja då vart de 2 dagar med utställning.. Lördag i Nordic hallen med ett "very god"..och söndagen i Söråker som slutade med ett "God" Hmmm..lyckades inte vrida bilden.. ? ...

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards