Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Maria - 8 mars 2009 18:53


En (ett) Ego qwiz  som kommer från elaina...

Ska fundera lite på svaren, så jag återkommer....


Då kör vi;


1)Tre platser där jag har bott: 


Det är svårt att "bara" välja tre,men det får bli Umeå där är jag född, Malung där gick jag på ett fantastiskt dagis (när jag va´5 år),Hassela där började jag i första klass.


2)Tre favoritutflyktsmål:


Nybovallen, där vi har vår "bostuga", Sörfjärden dit jag får komma till min kära kamrat på rekreation emellanåt, Stene Gård där är det så härlig miljö.


3)Tre ställen jag besökt:


Gotland (inte bara besökt, även arbetat där), Ulvön ( en härlig semester där), Örnsköldsvik (försöker jag att besöka en gång per år, hmmm, nu va´det ett tag sen sist)


4)Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu:


I fäbostugan framför en brasa, uppkrupen i soffan med en conjak, i sängen med en bra bok ( eller varför inte med en trevlig karl)


5)Tre ställen jag är glad att jag INTE befinner/befunnit mig på/i:


I en svinkall bil, på drift i en båt eller på en öde Ö.


6)Tre av världens mest onödiga uppfinningar:


Näshårs trimmer (måste väl vara en ganska onödig pryl), bakmaskinen och högklackade skor (måste vara det mest obekväma man kan gå i, å till ingen nytta).


7)Tre yrken jag funderade på under skoltiden:


Avbytare, barnmorska och delfinskötare.


8)Tre jobb jag haft/har i mitt liv:


Ladugårdsarbetare, Servitris och Stödsamarit inom missbruksvården.


9)Tre yrken jag skulle vilja prova på:


Veterinär, Barnmorska och Delfinskötare.


10)Tre märkliga människor jag mött:


 En människa jag jobbat med, vill inte nämna vi namn ( tror en del förstår ändå ), Fridolf (en "rallare" som bodde på en fäbodvall när jag va liten), "Elvis"


11)Tre män jag skulle kunna tänka mig vara gift med:


Martin Stenmark (han verkar så lättsam å sjunger bra), Cesar Milan (är imponerad av hans kunskaper),sen finns det ju ett sånt där gammalt "hjärnspöke" som jag inte heller vill nämna vid namn.


12)Tre musikgrupper/artister jag gillar:


Sigge Hill, Tomas Andersson Wij och Per Persson ( Perssons Pack )


13)Tre böcker jag rekommenderar:


Stieg Larssons triologi, Mia Törnblom´s Självkänsla Nu! och Memea Molins Inkallning är så mycket mera.


14)Tre serier jag gillar att se på TV:


House,Medium och Mannen som talar med hundar


15)Tre favoriträtter:


Mustiga grytor, allt i kyckling väg och Tacos är aldrig fel.


16)Tre saker jag hoppas på/önskar inför framtiden:


Naturligtvis att få vara frisk, att få råd att renovera (taket, badrummet och köket), och att få en sju jäkla löne förhöjning!!!


OCH

17)om jag bara fick önska mig en enda sak så vore det:


Att vara ekonomiskt oberoende!!!!!


Så blev jag då äntligen klar med svaren. Ha det gott  ;=)

Av Maria - 8 mars 2009 16:42



Det börjar faktiskt kännas lite tröstlöst nu...... ännu en dag som det kommer snö!!!


Känns som att det är lite mättat med den varan... vore skönt med lite vårsol och värme tycker jag.


På fm har vi (Anki och jag) varit ute på klubben och haft valpkurs, passade på att stanna en stund å träna lite med Kaiza efteråt.

Sen for jag hem och ställde damen i badet. Nu hoppas  jag att hon fäller ur det mesta av håret som ska bort .......så jag slipper ha det på golvet.


Har precis tagit fram lite hjotkött och kantareller, så nu ska det bli gryta av...

Ha det ;o)

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards