Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Herre gud va´med snö!

Av Maria - 25 januari 2009 21:42



I morse så kom Anki och Nike hit så vi tog en promenad i snö vädret.

De va ganska så jobbit att pulsa sej fram i snön, tycket vi tvåbenta.

Dom fyrbenta tyckte nog bara att det va skoj med all snö. När vi efter en inte allt för lång prommenix,( det var dom tvåbenta som inte orkade mer) så tog vi en fika hemma hos mej. Nike  och Kaiza skötte sej jätte bra även inne, inga problem alls att ha dom två tillsammans.

Kaiza brukar ju vara lite "rasist" när det gäller schäfrar, men Nike tycker hon är helt OK.


Efter lunch så kom M hit så jag färgade håret och gjorde slingor på henne.

Det blev jätte bra resultat.

Sen åt vi en god midda. Hade längtat efter potatisgratäng, så det fick bli det och älg biffar med kantarellsås. mmmmmmmmmmm så gott!!


Sen fick jag besök av en väns son och flickvän. Dom ska gå valpkurs för mej och Anki.

Vi ska starta upp en valpkurs den 3 februari igen. Det ska bli riktigt skoj att komma igång med kurser igen. Vi har legat lite lågt med kursandet sen i höstas. Men nu kör vi i gång!!


Har varit ut och skottat snö TVÅ gånger i dag, nu hoppas jag att det lugnar ner sej.

Den ända som är glad över all snö, är förmodligen min son, som vill åka snöskoter.

Måste berätta att dom, Jimmie och Anna, numera är HUS ägare.

Dom har köpt ett hus i Forsa. Så jag kan tänka mej att jag får en hel del att göra även där. Det ska nog målas och tapetseras en del där oxå.


Nu ska jag snart göra kväll , ska försöka att komma i säng i något så när tid.


Hoppas jag  ;o)




 
 
Gunvor

Gunvor

27 januari 2009 19:51

Hej. Hittade hit genom Paulaz pörtes sida. Tyckte det var ganska kul för jag har varit i Hudik idag och såg att det verkligen var mycket snö där också.Vackert Vi har tittat till stugan ute i Nordenholm. Ha en fin kväll!

http://mammasbilder.blogg.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

28 januari 2009 17:16

Nädu, det finns fler än din son som gillar snö! Tog en sparktur idag, och var helt lyrisk över den vackra vita världen! Önskar alla som bara har slask och grått på vintern fick komma hit och njuta!
Ha en mysig kväll!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 oktober 2020 22:02

Snart en vecka sedan Hedda flyttade in. En ganska så försiktig tjej, ska bli spännande å se hur hon utvecklas. ...

Av Maria - 26 november 2017 21:55

    Även i år så levererade Amaryllis utställningen... Fantastiska kreationer, och ett kul tema med alla fina "gammbilar"...                                                                           ...

Av Maria - 17 juni 2016 12:50

Wilma myste med ett gäng kaniner då vi var till Borgarparken å tittade på kaninhoppning förra helgen.. ...

Av Maria - 15 november 2015 16:09

  Känner otrolig tacksamhet för min present som blev en vecka till Fuerteventura.   Det kändes fantastiskt skönt att få komma till värmen en vecka innan vintern tar vid på allvar. Jag gillar ju hösten , men visst var de skönt att få känna san...

Av Maria - 11 oktober 2015 18:29

Ja då vart de 2 dagar med utställning.. Lördag i Nordic hallen med ett "very god"..och söndagen i Söråker som slutade med ett "God" Hmmm..lyckades inte vrida bilden.. ? ...

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards