Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Maria - 9 januari 2009 22:04


Ja då har starten gått i Let´s dance, å den enda som briljerade va´Morgan Alling.

Att han oxå kunde dansa va´för mej en nyhet. En bra skådis tycker jag att han är, och jag hoppas han håller stilen även i Let´s dance.


På em när jag kom hem tog jag en promenad med Kaiza, och passade på att träna lite på "grannens" parkering (Rikets Sal).

Det märks att hon inte har fått mycket av den varan på ett tag. Hon blir hel taggad av minsta lilla "uppgift" hon får.

Tränade även en stund när vi kom in. Lite fjärrdirigering och skall.


Imorron ska jag på kalas, syster  Malin fyller 31 och Alva, syster dotter, fyller 5 år. Så vi skulle få midda där, så då slipper jag laga mat i morron.


I dag blev det stek och mitt nypåfunna goda tillbehör, rotsaksfräs.

Jag river en morot, en palsternacka och lite kålrot, som jag kryddar slår på lite olja och in i ugnen. Jätte gott!!!

Jag kan skatta mej lycklig som har en så god vän som Svempa. I höstas så va vi till skogen ett par gånger så jag har "fulla" frysen med kantareller, och sen har jag fått köpa Älgkött av honom, och tillråga på allt så kom han förra freda´n med 20(tjugo) kilo Hjortkött, 10 kg färs och 10 kg olika bitar av hjortkött (bl.annat file´n)


Det känns ootroligt lyxigt, att ha så mycket mat i frysen. Å tur är väl det, när det knappt finns pengar till mjölk.

Men jag ska inte klaga, det finns dom som har det värre.


Nu ska jag sätta mej en stund å lyssna på Camilla Läckbergs bok "olycksfågeln" innan det är dax för sängen.




Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards