Alla inlägg den 24 november 2008

Av Maria - 24 november 2008 20:19

Snöstorm, va´e det? Jo det som härjar ute just nu.

Har varit ute på en drygt 1 timmes promenad med Kaiza, å det va INTE skönt. Okej att det snöar, men varför måste de BLÅSA så för benat?


I alla fall har det varit en upp å ner vänd dag i da´. Började med att försova mej. Mamma skulle åka med mej i morse, å de´va väl tur det.

Jag hade ställt klockan på 6.50 istället för 5.50 så när hon knackade på dörren hade jag precis stängt av klockan.

Det blev en snabb kissning med Kaiza å sen i väg.


På eftermiddan hade jag en tid hos Käftis, de va väl ganska så upplyftande, hade bara lite tandsten. Har däremot varit lite "putt" på dom.Har i några år haft Abonnemang hos Folktandvården, å de´tycker jag är kanon. Men så i fjol när ja skulle förnya det, så blev jag erbjuden att ha det på auto giro ( har förut betalat varje år vid dom årliga besöken) vilket jag nappade på.Till saken hör att jag alltid har blivit kallad till tandl. i slutet av maj el senast till midsommar. Å när jag inte hade hört nått i augusti så ringde jag å frågade om jag blivit bortglömd eller??  - nä, du står här på vår lista , det är bara det att vi ligger lite efter.

Men när ja inte hade hört nått i början av nov. Så ringde ja igen.

- de´känns som att det inte är så noga med att kalla mej nu, eftersom ni får in pengar varje månad.

-oh, så är det inte.

Med de´gick väldigt snabbt å få en tid då. Så det är tydligt att man måste ligga i.

LIte så här som Magnus Carlson går fram, har jag kännt mej i dag JAG ber Dej....

Lite KAOS med andra ord..........

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards