Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 9 juni 2009 22:01



I kväll så har vi haft kurs, den 8:e i ordningen.


Å de´är så roligt å se vad alla ekipage har gjort framsteg!


På lördag så ska vi jobba med skogsarbete igen.Dom ska för andra gången få prova på att spåra. Några har gjort det lite mer än andra. Men de´ska bli jätte skoj att se om dom har gjort framsteg även där.

Sen är det bara en gång kvar.


 Tror att jag ska försöka ha lite sommarlov efter det.


Nu ska jag iaf hoppa i säng.


Ha de´ =)

Av Maria - 7 juni 2009 11:39



Här kommer lite utlovade bilder från mina loppis fynd!



Rumsbordet som hittades på



Som jag nämnt i ett tidigare inlägg, så var vi på kommun tippen och hittade detta bord.

Grova repor, och väldigt ful skiva. Men med lite slipnings och spackel, så tycker jag att jag har fått ett riktigt Fint rumsbord!


Efterbild på loppis bord!



Nu ska jag bara ut på jakt efter en annan matta oxå.



Ett annat "fynd" som jag har gjort är det här bordet, ja egentligen var det inte ett fynd, men jag blev så "kär" i de´så jag bara måste köpa det.


Oxå väldigt fult i skivan, men blev oxå väldigt bra med lite färg på.





Här en efter bild!







 

Hittade oxå en sockerkaksform med fat, som en av våra lokala keramiker har gjort.


Vet att jag många gånger i mitten på 90-talet tittade på just en sån form, men aldrig haft råd att köpa ett.


Men NU har jag fyndat ett på loppis.


Visst är den fin, och praktiskt eftersom man kan grädda kakan i den å bara stjälpa upp på fatet.


Sockerkaksform av Ulla Floren från -94


Nog om loppis fynd idag, återkommer med mera en annan dag!


Ha det =0)

Av Maria - 6 juni 2009 00:14



Kan inte förstå var dagarna tar vägen???


De´ jag kan konstatera är iaf att det är SVIN kallt.


Har i kväll haft besök av min gode vän M, ätit gott å druckit lite vin, NAJS......


Ska nu hoppa i bingen, för att i morron ska vi fara till gnarp å kika på "Affärn" på innigår´n i Gnarp.


Återkommer med lite info därifrån!


Gó natt, gott folk!!!    


=0)

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards