Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Bästa växten som finns, eller??

Av Maria - 27 november 2011 12:53


I går så gjorde jag den stora tabben att få kokhett vatten över mina händer.... 


Å såg verkligen framför mej hur jag skulle få Stora blåsor på båda händerna.

 Vad hände då?? Jo, jag hade kokat pasta å tog bort kastrullen från spisen, å upptäckte att jag inte tagit fram durkslaget. Så jag ställer ifrån mej kastrullen på skärbrädan som ligger på diskbänken. Tar fram durkslaget, å greppar kastrullen.........som har "sugit" fast på den våta skärbrädan.


Så först skvimpar de heta vattnet över min högra hand, var på jag rycker till åt andra hållet, å får resten av skvimpet över den vänstra.

Kastar kastrullen åt sidan å börjar att skölja med riktigt kallt vatten först, å de svider som bara den.

Ser att jag är alldeles röd, å tänker shit vilka blåsor de kommer att bli...


Men jag står kvar å sköljer svalt vatten en stund till. Sen skyndar jag mej in på kontoret å knipsar av ett blad av min Aloevera planta...... sprättar upp den å gnider in båda händerna med gelen som finns där inne.


Väntar en stund å gnider in mera, för att sen ta ytterligare ett blad å gnider in.....


Å visst svider de ett tag, men innan kvällen så syns nästan ingenting.


I morse när jag klev upp, så syntes bara en lätt rådnad. I tummgreppet på höger hansyns en liten fläck, lika på vänster långfinger.

De är allt!!!


Kände dock att de sved som attan när jag stoppade händerna i diskvattnet, så de fick bli handskar på då.


Inte vet jag om de var att jag så snabbt kom under kallvatten, eller om det är denna fantastiska växt, som jag har att tacka för att händerna inte ser ut som två stora blåsor??!!


Skönt tycker jag att de är i alla fall.....  

 
 
Ingen bild

elaina

30 november 2011 23:17

Tur i oturen!
att du va så snabb under kallvattnet va nog första hjälpen,
men AloeVera är en fantastisk växt å tog nog ner brännskadan så att det inte blev några blåsor...
Kram =o) *blåser-på-det-onda*

Maria

1 december 2011 08:22

Ja jag är övertygad om att de var de som gjorde att de blev så bra som de blev. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 15 oktober 2020 22:02

Snart en vecka sedan Hedda flyttade in. En ganska så försiktig tjej, ska bli spännande å se hur hon utvecklas. ...

Av Maria - 26 november 2017 21:55

    Även i år så levererade Amaryllis utställningen... Fantastiska kreationer, och ett kul tema med alla fina "gammbilar"...                                                                           ...

Av Maria - 17 juni 2016 12:50

Wilma myste med ett gäng kaniner då vi var till Borgarparken å tittade på kaninhoppning förra helgen.. ...

Av Maria - 15 november 2015 16:09

  Känner otrolig tacksamhet för min present som blev en vecka till Fuerteventura.   Det kändes fantastiskt skönt att få komma till värmen en vecka innan vintern tar vid på allvar. Jag gillar ju hösten , men visst var de skönt att få känna san...

Av Maria - 11 oktober 2015 18:29

Ja då vart de 2 dagar med utställning.. Lördag i Nordic hallen med ett "very god"..och söndagen i Söråker som slutade med ett "God" Hmmm..lyckades inte vrida bilden.. ? ...

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Översätt/Translate bloggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards