Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 19 november 2009 10:01


Japp, två semesterdagar + ledig helg.

Förhoppningsvis ska jag hinna få undan lite här hemma.

Ska till skogen en sväng nu, sen ska jag börja på med lite kransar.

Vi får se om de kan bli lite bild bevis framåt kvällen


Ha en bra dag.

Av Maria - 17 november 2009 10:29



Tänk att jag tycker att det är ganska så skönt att inte snön har kommit riktig än.

Men snaaart kan den få komma.

Jag vill ju gärna ha snö till 1:a advent. Men tills dess kan de gärna få vara snö fritt.


For till skogen efter frukost , för att plocka lite mer björnmossa.

Stannade till å la ett spår till Kaiza, som hon fick gå innan hemfärd.

Å i dag så missade hon INGEN pinne. Duktig tjej!!


Nu ska jag skynda mej, för nu väntar arbetet på mej


Tjinge ling =)


Av Maria - 15 november 2009 19:43



Kom iväg till skogen i skaplig tid i dag.

Passade på att lägga ett spår åt Kaiza innan vi for å plockade ris.

Hundarna ( Kaiza å Reeba) fick springa å busa medans vi plockade både lingon ris lite tall och lummer.


När vi sen for hemåt så stannade vi så att Kaiza fick gå sitt spår.

Hon gjorde ungefär som sist, blev lite okoncentrerad på ett ställe....så hon missade 1 pinne.

Men tog ändå upp spåret igen så att hon fick dom två sista pinnarna, utan problem.

Glad


Har sen pysslat med lite björnmossa, sen har jag gjort lite andra alster, som oxå ska säljas på julmarknaden.

Jätte skoj Skrattande


Tänk va jag tycker att den här dagen har varit lång, hör å häpna!!!!


Jag som annars brukar tycka att dagarna inte räcker till Obestämd



Så nu ska jag faktiskt sätta mej i soffan å bara njuta!

 

 


Av Maria - 12 november 2009 21:30


Tänkte ge mej in i diskutionen om katter å vatten.

Har följt ett par inlägg på elainas blogg om katter å vatten.

Både det här......och det här

Därför kommer det lite roliga bilder på lilla Izze, som till hälften är Sibirisk katt och den andra halvan Helig Birma.


Sibiriska katter ska visst vara väldigt förtjust i vatten, de finns tydligen dom som sett att dom självmant tagit sej en simtur!?


Här kommer lite bilder;


              


Skrattande

Av Maria - 12 november 2009 19:21



När jag slutade i dag , så skyndade jag mej hem å hämtade Kaiza.

For sen till skogen å la ett spår, fem korta pinnar å så slutet, förståss.

Tog sen en kopp kaffe hos N, å sen gick vi en promenad så att spåret fick ligga till sej.


De märks att hon tycker de´ är skitkul å spåra, vilket blir alldeles för sällan, nu för tiden.


Hon hade lite för bråttom i början, så jag tror att de´var där hon missade en pinne.

Eller så var det i den andra vinkeln (hade lite dålig koll där ett tag) som hon genade lite å därför missade en pinne.


Hon hittade i alla fall fyra å slutet, vilket jag var jätte nöjd med.


De´är ju så tråkigt att de´blir mörkt så himla fort på eftermiddagarna.


Men snart är det helg, så kanske att vi kan lägga lite spår även då.


När jag kom hem så skulle jag så stort börja laga mat, men blev sittandes vid skrivbordet å rensa lite papper.


Sen så tog jag itu med DISKEN....innan jag kunde börja med maten.


Å har bara en än gång konstaterat att jag verkligen HATAR att DISKA!!!!

Lik väl som jag avskyr när det är fulla bänken med disk.

Kan väl bara konstatera att det är min schizofrena tvillningsjäl som inte riktigt kan komma sams Obestämd



Ha en bra dag  






Av Maria - 11 november 2009 22:39


Jag sitter å tittar tillbaka på en del inlägg från förra året, å hittar denna underbara låt......


....som jag även vaknar till varje morron!!!!

Har den som väcknings signal i mobilen Glad

Av Maria - 11 november 2009 22:06


Tänk att det är ett (1) år sedan jag fick den tokiga ide´n att börja blogga.

Hur har jag varit som bloggerska då??? 

 

 Njaa, jag har nog varit lite si å så, med de´ där att få in inlägg.

I bland nästan varje dag, och i bland bara en gång i veckan.


Varför jag började att blogga då?!


Cool

Ja säg det.....jag tycker att det är ganska så roligt att få skriva av mej.

Sen är det som en liten dagbok....fast väldigt offentlig, förståss!!


I början så trodde jag nog att det inte skulle vara nån som var intresserad av att läsa vad jag skriver.Förvånad

Men jag ser ju att det är en liten skara som kikar in per dag, även om det är få som ger sej till känna, genom att skriva en kommentar.....Tyst


Ha en fortsatt trevlig kväll....för de´ska jag ha  =)




Av Maria - 8 november 2009 18:49


Eftersom jag inte har nån Far att gratulera, eller de var en sanning med modifikation, Ingen Närvarande Far iaf.

Så säger jag GRATTIS till dom som har fungerat som mina fäder, under min uppväxt.


Mina syskons pappa och min kära "sommar pappa" uppe i Ö-vik, som alltid har betytt mycket för mej.


Stort Grattis på Fars dag.

 

valentin  

Presentation

Å klockan är...?

Vädret hos mej!

Vädret Hudiksvall

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Översätt/Translate bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards